سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فن کویل دیواری چیست؟

سیستم های خنک کننده در تنوع بالایی تولید می شوند که با استفاده از آنها می توان دمای گرم و یا سرد را به محیط های مختلف انتقال داد. فن کویل دیواری از بهترین نمونه این محصولات می باشد که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

فن کویل دیواری

یکی از اصلی ترین سیستم های تهویه مطبوع در کل دنیا فن کویل ها هستند. این محصولات در سه مدل سقفی، زمینی و دیواری در انواع ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی قابل نصب و راه اندازی می باشند. شناخته شده ترین نمونه این محصولات، فن کویل های دیواری هستند که از یک یونیت خارجی و یک یا چند یونیت داخلی که شباهت بسیار زیادی به رادیاتور ها دارند تشکیل شده اند. این سیستم ها که در ساختار آنها یک یا چند فن وجود دارد، دارای هیتر حرارت الکتریکی نیز هستند.

به طور کلی این محصولات به این صورت عمل می کنند که از طریق لوله کشی های خود سیال سرد و گرم را به موتورخانه یا چیلر منتقل کرده و با به گردش درآوردن هوا منجر به مطبوع شدن هوای اتاق می شوند. تغییر دما در این فن کویل ها از طریق حرکت هوای اتاق در میان باله های فن و پره های آن اتفاق می افتد.

فن کویل دیواری

فن کویل دیواری چگونه کار می کند؟

دمای اتاق از طریق عبور هوا از روی یک سیال گرم و سرد تامین می شود. مثلا بعضی از فن کویل های دیواری با استفاده از لوله کشی خود به موتورخانه و چیلر متصل می شوند، سپس با عبور سیال سرد و گرم از میان پره ها دمای اتاق را کاهش یا افزایش می دهند. البته بعضی از فن کویل های جدید دارای یک هیتر الکتریکی هستند که تاثیر به سزایی در عملکرد این سیستم ها می گذارند.در کنار این محصولات، با نصب یک ترموستات در محیط ساختمان که به تغییر دما بسیار حساس هستند عملکرد سیستم بهتر می شود، ترموستات با کمترین تحریکی دستورات لازم را به فن کوئل ها داده و آن ها را وارد سیستم و یا از سیستم خارج می کند.

مقایسه فن کویل دیواری با اسپیلت

با توجه به مطالب فوق فن کویل‌های دیواری با سیستم های اسپیلتی از نظر ظاهری شباهت زیادی دارند. اما عملکرد و فعالیت آنها کاملا با هم متفاوت است.همانطور که در بالا اشاره شد، این محصول با استفاده از لوله کشی های طویل به سیستم های موتورخانه ای و یا چیلر متصل خواهند شد.

این در حالی است که اسپلیت های معمولی از طریق یک یونیت خارجی و فقط با بهره مندی از یک سیال گازی شکل تغییرات دما را اعمال می کنند. سرمایش در اسپلیت ها از طریق عبور مایع مبرد از درون کویل و در فن کویل از طریق عبور آب سرد از درون کویل و انجام تبادل حرارتی با هوا انجام می گیرد. بنابراین اسپلیت ها دارای سیکلی به نام تبرید هستند، در حالی که فن کویل ها چنین چیزی ندارند. 

همچنین این تاسیسات خانگی دارای دسته بندی های متفاوتی هستند:

  • فن کویل های دو لوله ای
  • فن کویل های چهار لوله ای

در مدل دو لوله ای، فن های یک ساختمان نمی توانند مستقل از هم عمل کنند و حتما باید به صورت وابسته به هم گرمایش و سرمایش را انجام دهند. درحالی که طراحی سیستم های چهار لوله ای کاملا متضاد با این سیستم ها می باشد، این محصولات با وجود دو کویل مجزا برای آب گرم و آب سرد موجب می شوند تا هر فن کویل بتواند به صورت مستقل از دیگر محصولات عمل کند.

5 نکته طلایی برای خرید فن کویل دیواری

قبل از خرید حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • مساحت فضای مورد نظر شما
  • میزان تابش نور خورشید به آن فضا
  • میانگین دمای محیط
  • سنجش توان گرمایشی و سرمایشی هر فن کویل
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

برای خرید مطمئن تر می توانید از متخصصان و کارشناسان مربوطه مشاوره بگیرید.

خانه تاسیسات به عنوان یکی از بزرگ ترین و کامل ترین فروشگاه های اینترنتی در حوزه تاسیسات ساختمانی در ایران مفتخر است که با ارائه متنوع ترین خدمات در حوزه خرید محصولات و تاسیسات ساختمانی با برترین کادر مهندسان و کارشناسان، بهترین امکانات را برای هموطنان عزیز فراهم می کند.

نمایندگان ما راهنمایی های کامل را در هنگام خرید فن کویل های دیواری در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.